نوشته شده توسط : احسانی
شهردار زنجان خبر داد
اختصاص یک میلیارد تومان به طرح جامع ترافیک زنجان

خبرگزاری فارس: شهردار زنجان گفت: از 2 میلیارد تومان تعهد استان برای مطالعات جامع ترافیکی تا کنون یک میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته است.

خبرگزاری فارس: اختصاص یک میلیارد تومان به طرح جامع ترافیک زنجان

 

ناصر موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: در سال گذشته برنامه‌ریزی‌های مطلوبی در حوزه عمران شهری انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمران شهری در سال گذشته به نحو مطلوبی پیگیری شد، یادآور شد: در حال حاضر مطالعه و طراحی مونوریل به نحو مطلوبی پایان یافته است.

شهردار زنجان از پیشرفت 100 درصدی مطالعه و طراحی مونوریل خبر داد و افزود: مطالعات جامع ترافیک نیز 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسئول ادامه داد: از 2 میلیارد تومان تعهد استان برای مطالعات جامع ترافیکی تا کنون یک میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته است.

موسوی از ساماندهی ورودی شرقی زنجان خبر داد و گفت: این پروژه در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه شرایط جوی زمستان سال گذشته اجازه ادامه فعالیت‌ها را نداد، خاطرنشان کرد: بسیاری از پروژه‌ها با درصد پیشرفت فیزیکی کمتری مواجه شدند.

شهردار زنجان با اشاره به تملک املاک واقع در زینبیه شرقی اضافه کرد: این پروژه 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسئول احداث کمربندی شمالی دوم را از دیگر پروژه‌های شهرداری اعلام کرد و ابراز داشت: با مساعد شدن شرایط جوی ادامه این پروژه صورت می‌گیرد.

موسوی از پیشرفت 55 درصدی ساماندهی حاشیه بلوار سرداران شهید زنجان خبر داد و گفت: این پروژه نیز با مساعد شدن وضعیت جوی ادامه ادامه می‌یابد.

وی بهسازی حاشیه و آسفالت بزرگراه 22 بهمن را از دیگر پروژه‌های شهرداری عنوان کرد و افزود: این پروژه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهردار زنجان احداث تونل شهری را از پروژه‌های عمران شهری زنجان برشمرد و بیان داشت: در راستای تملک اراضی واقع در طرح در حال حاضر اقدام می‌شود.

این مسئول از تملک 80 درصدی پروژه سبزه‌میدان خبر داد و گفت: ادامه این پروژه در سال جاری پیگیری می‌شود.

موسوی با اشاره به پیشرفت 30 درصدی طرح توسعه مسجد حسینیه اعظم زنجان خبر داد و متذکر شد: احداث تقاطع غیر هم‌سطح امام حسین (ع) نیز در حال حاضر 52 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: در سال جاری نیز پروژه‌های عمران شهری به نحو مطلوبی در زنجان پیگیری می‌شود.

شهردار زنجان با بیان اینکه مرکز تفریحی "گرده داغ" زنجان 87 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.



:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان آذربایجان‌شرقی خبر داد
تردد 1.4 میلیون خودرو در محورهای آذربایجان‌شرقی طی ایام نوروزی

خبرگزاری فارس: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان آذربایجان‌شرقی از تردد یک میلیون 400 هزارخودرو طی ایام نوروز در استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: تردد 1.4 میلیون خودرو در محورهای آذربایجان‌شرقی طی ایام نوروزی

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌شرقی، جواد هدایتی گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی استان آذربایجان شرقی در ایام اجرای طرح نوروزی سال 91  از بیست و پنجم اسفند تا پنجم فروردین بیش از  یک میلیون و 400 هزار نفر در 28 محور دارای تردد در استان  تردد کرده‌اند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان افزود: در این مدت محورهای صوفیان-تبریز، تبریز-صوفیان و بناب-ملکان پر ترددترین محورهای استان بوده‌اند.

هدایتی گفت: میانگین سرعت تردد در محورهای استان 81 کیلومتر درساعت بوده است و اوج تردد در بیشتر محورها بین ساعات 11ا تا 13و  16 تا 18 صورت گرفته است.

وی همچنین ادامه داد: بیشترین تردد به ترتیب در روزهای 29 اسفند، چهارم فروردین و  سوم فروردین بوده است.



:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
بیش از یک میلیون کودک انگلیسی در معرض خشونت‌های خانگی قرار دارند

خبرگزاری فارس: طی یک دهه، آمار خشونت خانگی در انگلیس یک چهارم افزایش یافته و بیش از یک میلیون کودک را در معرض خطر قرار داده است.

خبرگزاری فارس: بیش از یک میلیون کودک انگلیسی در معرض خشونت‌های خانگی قرار دارند

 

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «ایندیپندنت»، بیش از یک میلیون کودک در انگلیس در معرض خشونت‌های خانگی قرار دارند. بنا بر گزارشی که قرار است اطلاعات کامل آن منتشر شود، آمار خشونت‌های خانگی در انگلیس، در یک دهه اخیر بیش از 22 درصد افزایش یافته است.

بنا بر آمار به دست آمده از نظر سنجی‌ها، بیش از 52 درصد خانواده‌هایی که کودکان زیر 18 سال دارند، درگیر تنش‌های جدی و مداوم هستند. در این میان 8 درصد این درگیری‌ها منجر به صدمات و جراحات بدنی کودک و یا والدین کودک می‌شود.

این گزارش با در نظر گرفتن انواع مختلف سوء رفتار با کودکان و درگیری‌های والیدن، اولین گزارشی است که مقیاسی نسبتا حقیقی از این بحران در جامعه انگلیس را نشان می‌دهد.

بنا بر این گزارش، ۸۰ درصد خانواده‌هایی که در معرض خشونت‌های خانگی قرار دارند، قادر به دریافت کمک‌های دولتی نیستند. همچنین در طول دو سال گذشته بیش از یک چهارم شوراهای شهری انگلیس منابع خود برای کمک به رفع خشونت‌های خانگی را قطع کرده‌اند.

علاوه بر سورفتار والدین با کودکان، این گزارش نشان‌دهنده آمار بالای حمله فرزندان به والدینشان است. بنا بر گزارش پلیس لندن، تنها در سال 2009 تا 2010 بیش از 1900 مورد حمله فرزندان به والدین در این شهر گزارش شده است.

«آنه لانگ فیلد» از موسسه خیریه «برای کودکان»، می‌گوید: اگر خانواده‌ها کمک‌های لازم را از سوی دولت دریافت کنند، به این بحران دچار نمی‌شوند. این مشکلات زندگی و ثبات خانواده‌ها را تهدید کرده و موجب آسیب فیزیکی و روانی سالانه صدها هزار کودک و والدینشان، می‌شود.

این گزارش هشدار داده است که بروز این رفتارها در خانواده، نسل آینده مردم انگلیس را نیز به خطر می‌اندازند، چراکه کودکانی که در معرض این خشونت‌ها قرار گرفته‌اند، تا 24 برابر بیشتر از سایرین احتمال انجام سو استفاده های جنسی و اعمال مجرمانه را دارند، و سه برابر بیشتر از سایرین احتمال آسیب زدن آن‌ها به فرزندانشان وجود دارد.



:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
فارس گلستان گزارش می‌دهد
کپی‎برداری از اخبار حکایتی شیرین یا واقعیتی تلخ

خبرگزاری فارس: صداقت و راستگویی مهمترین ویژگی در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی است چرا که اگر غیر از این باشد مخاطب نسبت به انعکاس اخبار بی‎اعتماد می‎شود.

خبرگزاری فارس: کپی‎برداری از اخبار حکایتی شیرین یا واقعیتی تلخ

 

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان برای اینکه این حسِ ناخوشایند در اذهان عمومی شکل نگیرد خبرنگاران، اصحاب‎ جراید به‎ویژه خبرگزاری‎ها باید تلاش داشته باشند تا به بهترین ‎نحو و مطابق درستی خبر، خوراک فکری مخاطبان خود را تهیه کنند.

هدف از ارائه این گزارش خدایی ناکرده کوچک کردن افراد و اشخاص نیست بلکه یادآوری این موضوع است که باید کمی منصفانه‎تر با حوادث، اخبار و مسائل پیرامون‎مان برخورد کنیم چرا که وظیفه‎ خبرنگاران ایجاب می‎کند نخواهیم از هر وسیله‎ای برای پررنگ کردن تلاش دیگران به نفع خودمان استفاده کنیم لذا اهمیت موضوع سبب شد تا کمی موشکافانه‎تر به قضیه بنگریم و اینک به جای انعکاس حکایتی شیرین می‎خواهیم به بیان واقعیتی تلخ بپردازیم.

بگذارید کمی واضح‎تر سخن بگویم؛ چندی است که دلم می‎خواهد راجع به مسئله "کپی‎برداری از خبرها" مطلبی بنویسم اما همیشه زمان این اجازه را از من می‎ربود و کمتر فرصت پیش می‎آمد تا راجع به موضوع به این مهمی، لب به سخن بگشایم اما امروز که دوباره در سایت‎های خبری گشت‎و‎گذاری داشتم مجددا با این مسئله روبرو شدم که چرا باید خبری که متعلق به یک خبرنگار است به نام شخص دیگری تمام شود و این مسئله زمانی مشکل‌تر می‎شود که در قالب عنوان مصاحبه ‎اختصاصی و در گفت‎و‎گویی که اصلا خبرنگار خبرگزاری مذکور شرکت نداشته به نام وی، تمام شود!! شاید بپرسید خوب اختصاصی که اختصاصی است و لزومی ندارد تا چنین برچسبی را به خبرنگار زد اما تنها کمی دقت لازم است تا به صحت و سقم منبع پی ببری و مطمئنا به صراحت می‎توان فهمید که خبر درج شده آیا واقعا کپی است و یا اینکه ویژه و اختصاصی؟!!

بله وقتی که خبر اصلا فعل و فاعلش تغییری نکرده، حتی در نگارش آن نیز تغییر محسوسی دیده نمی‎شود آن وقت است برای شمایی که خبرنگار هستی و این موضوع برایت مهم است برخورد با این مسئله ناراحت‌کننده و کمی عذاب‎آور جلوه می‎کند.

شاید بگویید شخص مصاحبه‎ شونده ممکن است که همانند مصاحبه پیشین خود، حرف‎هایش را تکرار کرده باشد و اصلا جای این سوءظن‎ها وجود ندارد که باید در پاسخ بگویم؛ استادی می‎گفت اگر در یک جلسه سخنرانی، صدها خبرنگار حضور داشته باشند تنظیم صد نوع خبر گوناگون را خواهیم داشت و هیچ‎کدام از آنها به لحاظ نگارشی مشابه یکدیگر نخواهد نوشت البته منظورم این نیست که در محتوا تغییری به وجود آید "نه" بلکه از دیدگاه هر خبرنگاری، قسمتی از خبر مهم تلقی شده و بر اساس آن ادامه خبر در ذیل آن می‎آید بنابراین به تیزبینی زیادی هم احتیاجی نیست تا به این نکته پی برده شود که خبر کار شده آیا واقعا تولیدی است یا کپی‎برداری؟!!

واقعا جای کمی تامل است از اینکه می‎بینیم در سایت‎ها و انتهای اخبار عناوینی چون "تمام حقوق این سایت متعلق به خبرگزاری .... بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است" و یا "امانت‎داری و اخلاق‎مداری" که متاسفانه رعایت امانت‎داری در انعکاس برخی اخبار به چشم نمی‎خورد، اینها مسائلی است که وقتی با آن روبه‎رو می‎شویم واقعا ناراحت‎کننده به نظر می‎رسد.

برای خبرنگارانی که همیشه بر روی کوچک‌ترین مسائل زوم می‎کنند تا از دریچه نگاه خودشان به نقایص و کاستی‎های مسئولان بنگرند خوبست کمی در انعکاس اخبار خودشان نیز دقت داشته باشند تا اخباری که البته فکر می‎کنم سهوا و به طور غیرعمدی به گزارش یک خبرنگار درج می‎شود جدی‎تر نگریسته شود تا در حق دیگر خبرنگاران، ظلمی صورت نگیرد و همانند جملات بامسمایی که در انتهای اخبار هر خبرگزاری دیده می‎شود در عمل نیز به واقع آن را ببینیم تا خبرنگاران، دلگرم‎تر به کار خود ادامه دهند چرا که حفظ امانت‎داری در انعکاس اخبار یکی از اوجب واجبات است.

============

گزارش از: زهره رجبی

============

 



:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
اردیبهشت امسال
کنگره ملی شعر از توس تا نیشابور برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست شعر و ادب خراسان‌رضوی گفت: به مناسبت بزرگداشت روزهای ملی فردوسی و خیام کنگره ملی شعر از توس تا نیشابور برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: کنگره ملی شعر از توس تا نیشابور برگزار می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، حمید صمدی اظهار داشت: کنگره ملی شعر از توس تا نیشابور ویژه رباعی و رباعی سرایان فارسی برگزار می‌شود.

سرپرست شعر و ادب خراسان‌رضوی ادامه داد: شاعران و پژوهشگران می‌توانند آثار خود را به صورت، حداقل 10 اثر در قالب رباعی، مجموعه رباعی و مقاله پژوهشی درباره رباعی و رباعی سرایان فارسی به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

صمدی مهلت ارسال آثار را 10 اردیبهشت ماه دانست و اذعان داشت: علاقمندان آثار خود را  از طریق پست حداکثر تا پنج اردیبهشت ماه  و با پست الکترونیک حداکثر تا ۱۰ اردیبهشت ماه می‌توانند به دفتر دبیرخانه به نشانی مشهد - پارک ملت مجتمع فرهنگی امام‌رضا(ع) دفتر شعر و ادب ارسال کنند.

وی متذکر شد: این کنگره با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌رضوی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان‌رضوی و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 25 تا 28 اردیبهشت ماه 91 برگزار می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
ایران خودرو 250 میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر می کند

خبرگزاری فارس:در مجمع فوق العاده 23 اسفند ایران خودرو علاوه بر انتخاب اعضای حقوقی هئیت مدیره ، انتشار 250 میلیارد تومان اوراق مشارکت هم به تصویب رسید.

خبرگزاری فارس: ایران خودرو 250 میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر می کند

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، با برگزاری مجمع فوق العاده ایران خودرو در 23 اسفند سال گذشته ، سازمان گسترش از طریق رای سایر سهامداران حقوقی ، 4 کرسی هئیت مدیره این شرکت را به دست آورد و یک سهم هم به بخش خصوصی رسید.

 

به این ترتیب بعد از کش و قوس های فراوان و حاشیه هایی ، سازمان گسترش، سازمان مدیریت صنعتی، شرکت مدیریت طرح های صنعتی ایران ، مرکز گسترش فناوری اطلاعات و شرکت خصوصی پیشگامان بازرگانی گل یاربه عنوان اعضای حقوقی هیئت مدیره ایران خودرو برای مدت دو سال شدند.

 

براساس این گزارش، علاوه بر این تصمیم گیری مهم،مجمع فوق العاده اختیار انتشار 250 میلیارد تومان اوراق مشارکت را پس از دریافت گزارش بازرس و  اخذ مجوز از سازمان بورس به هیئت مدیره ایران خودرو تفویض کرد.



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
برگزاری مراسم اولین سالگرد سرکوب انقلابیون اردن

خبرگزاری فارس: صدها تن از شهروندان اردنی در اولین سالگرد سرکوب انقلابیون این کشور در شهر "امان" تجمع کردند.

خبرگزاری فارس: برگزاری مراسم اولین سالگرد سرکوب انقلابیون اردن

 

به گزارش فارس، یک سال پیش در روز 25 مارس، صدها تن از شهروندان معترض و انقلابیون اردن در میدان "جمال عبدالناصر" شهر "امان" (پایتخت اردن) تحصن کردند و خواستار تحقق اصلاحات فوری در کشور از جمله برکناری دولت و انحلال پارلمان شدند.

هنوز ساعتی از برگزاری این مراسم نگذشته بود که نیروهای امنیتی و نیز نیروهای لباس شخصی حامی نظام با حمله به تحصن کنندگان، آنان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در این درگیری، ده ها معترض اردنی زخمی شدند و یک شهروند نیز جان باخت.

حال پس از گذشت یک سال از سرکوب انقلابیون اردن، معترضین این کشور با دیگر تصمیم گرفتند تا در همان محل گرد هم آیند و بر لزوم تحقق مطالبات شهروندان که اکنون سقف آن افزایش یافته تاکید کنند.

تعداد انبوهی از نیروهای امنیتی، ضد شورش و نیروهای ژاندارمری از نخستین ساعات روز در محل برگزاری این مراسم حضور داشتند و به طور مرتب بالگردهای ارتش اردن بر روی این منطقه پرواز می کرد.

هرچند نیروهای امنیتی مستقر در محل مانع از رسیدن معترضین به میدان جمال عبدالناصر می شدند ولی بیش از 100 تن از شهروندان توانستند خود را به میدان برسانند و در آنجا نماز جماعت برپا دارند.

معترضین و انقلابیون اردن با سردادن شعارهایی علیه دولت، خواستار تحقق فوری اصلاحات در کشور از جمله تشکیل دولت منتخب مردمی، مبارزه با فساد، تعدیل قانون اساسی و توقف دخالت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در امور زندگی شهروندان شدند.

جنبش اعتراضی شهروندان اردنی از ابتدای سال گذشته میلادی آغاز شده ولی تا کنون نظام این کشور اقدامی در راستای تحقق مطالبات ملت انجام نداده است.



:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی چهار محال و بختیاری خبر داد
ورود 1.1 میلیون مسافر به چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی چهار محال و بختیاری گفت: از 25 اسفند ماه 90 تا چهارم فروردین ماه سال 91 افزون بر یک میلیون و 191 هزار و 534 گردشگر وارد این استان شده است.

خبرگزاری فارس: ورود 1.1 میلیون مسافر به چهارمحال و بختیاری

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مژگان ریاحی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری این اداره‌ کل، اظهار داشت: تاکنون افزون بر 577 هزار و 834 مسافر و گردشگر در این استان اقامت داشته‌اند.

وی افزود: در این مدت 24 هزار و 780 مسافر در کمپ‌های موقت، 6 هزار و 173 گردشگر در مدارس، یک هزار و 355 نفر در هتل‌ها، یک هزار و 201 نفر در مهمان‍پذیرها، 731 نفر در منازل استیجاری در این استان اقامت کرده‌اند.

ریاحی ادامه داد: بیش از 535 هزار نفر  نیز در مهمانسراهای دولتی، خوابگاه‌های دانشجویی، سالن ورزشی، منزل اقوام و... اقامت داشته‎‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه میزان اقامت به صورت چادرهای مسافرتی در پارک‌ها، حاشیه بلوارها، خیابان‌ها و... 7 هزار و 617 نفر بوده، بیان داشت: از 25 اسفند ماه 90 تا چهارم فروردین یک میلیون 191 هزار و 534 گردشگر وارد استان شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری بیان داشت: مسافرین از استان‌‎های خوزستان، بوشهر، تهران، اصفهان، زنجان، قم، قزوین، خراسان به این استان سفر کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت کمپینگ‌های این استان 20 هزار نفر در روز است، ادامه داد: کمپینگ‌های استان در پارک لاله و ملت شهرکرد، پل زمانخان، چشمه برم لردگان، گردشگاه سیاسیرد، پارک ملت بروجن مستقر است.

ریاحی افزود: در این استان امکانات رفاهی و بهداشتی کامل برای اسکان 40 هزار مسافر در روز فراهم شده است.

این مسئول اذعان داشت: اسکان مسافرین در مراکز اسکان آموزش و پرورش، هتل‌ها، مهمانپذیرها، منازل استیجاری، مهمانسراهای دولتی و محوطه‌های کمپینگ‌ها بوده که کاملاً از نظر اصول ایمنی مورد تایید است.



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
مسئول بخش مشاوره دینی کودک جشنواره بازی و اسباب‌بازی:
بازی‌های قدیمی رسم زندگی به کودکان می‌آموختند

خبرگزاری فارس: مسئول بخش مشاوره دینی کودک جشنواره بازی و اسباب‌بازی گفت: بازی‌ها و اسباب‌بازی‌های قدیمی پر از آزمون و خطا بودند و رسم زندگی کردن به کودکان می‌آموختند.

خبرگزاری فارس: بازی‌های قدیمی رسم زندگی به کودکان می‌آموختند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، حجت‌الاسلام رضا احمدی اظهار کرد: بخشی از اسباب‌بازی‌هایی که هم‌اکنون در بازار وجود دارد برای سرگرم کردن کودکان و برخی از آنها برای ایجاد خلاقیت ذهنی در آنها هستند ولی در این بین اسباب‌بازی‌هایی که برای رشد عواطف احساسات و گرایش‌های دینی آنها مؤثر باشد وجود ندارد.

وی نقش متخصصان و کارشناسان مربوطه برای طراحی و کاربرد این بازی‌ها در جامعه را حساس و لازم برشمرد و افزود: افرادی که در عرصه طراحی و تولید بازی‌ها کار می‌کنند باید هدفشان فروش بازی‌های غیر بومی در بازار و درآمدزایی نباشد و احیای جنبه‌های اسلامی و بومی در بازی‌های داخلی را مد نظر قرار دهند.

احمدی تصریح کرد: باید هدف نهایی و اصلی در احیای بازی‌ها و اسباب‌بازی‌های بومی را بشناسیم و برنامه‌های خود را پی‌ریزی کنیم.

مسئول بخش مشاوره دینی کودک با ابراز تأسف از اینکه در حال حاضر اغلب بازی‌های موجود در بازار وارداتی از غرب است ادامه داد: برگزاری حرکت‌هایی نظیر جشنواره بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز برای تغییر نگرش جامعه مفید است و اهداف آن زمانی در بین کودکان امروز و دیروز نهادینه می شود که استمرار یابد.

وی مهم‌ترین مزیت بازی‌ها و اسباب‌بازی‌های قدیمی و بومی ایرانی را در احیای خلاقیت کودکان برشمرد و خاطر نشان کرد: برخلاف بازی‌های امروزی که هیجان کاذب را در کودکان و نوجوانان به وجود می‌آورند، بازی‌های بومی و محلی فعالیت‌های فیزیکی و ذهنی کودکان را به درستی تقویت می‌کند.

وی تأکید کرد: بازی‌های گذشته مثل زندگی می‌ماند و پر از آزمون و خطا بود، پیشرفت‌ها و تلخ‌کامی‌هایی داشت که کودکان با انجام آنها رسم زندگی کردن می‌آموختند.



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
مدیرکل هواشناسی مازندران:
هوای مازندران تا روز پنجشنبه نیمه‌ابری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی مازندران گفت:‌ تا روز پنجشنبه هوای مازندران نیمه‌ ابری و با بارندگی پراکنده همراه است.

خبرگزاری فارس: هوای مازندران تا روز پنجشنبه نیمه‌ابری است

 

مصیب رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مستقر در ستاد تسهیلات سفر مازندران در ساری اظهار داشت:‌ وضعیت جوی مازندران تا امشب به صورت بارندگی پراکنده در سراسر استان است.

وی با اشاره به اینکه هوای مازندران از فردا صاف و آفتابی می‌شود، ادامه داد: از سه‌شنبه شب و بامداد روز چهارشنبه، بارندگی پراکنده دوباره در استان آغاز می‌شود.

رضایی تصریح کرد:‌ شرایط جوی مازندران تا روز پنجشنبه نیمه ابری است.

مدیرکل هواشناسی مازندران متذکر شد: ‌پس از آن تا روز سیزده فروردین بر اساس نقشه‌های موجود فعلاً هوا مساعد است.



:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()